مهمان داری و میزبانی رستوران

بدون شک پارامتر های زیادی برای موفقیت یک رستوران و برند شدن آن باید مورد توجه قرار گیرند. اکثر افراد  فقط به چارچوب اصلی و نکات ضروری توجه می کنند و برای موارد جانبی و ثانویه که البته مهم هم هستند، وقت و زمانی صرف نمی کنند. از جمله مهم ترین این پارامتر ها می توان به نحوه ی برخورد، مهمانداری و میزبانی از مشتریان رستوران اشاره کنیم. همان طور که کیفیت غذای یک رستوران در جلب توجه و رضایت مشتری اهمیت دارد، نحوه ی برخورد و پذیرایی گرم و اصولی از آن ها نیز دارای اهمیت است؛ بنابراین شما اگر می خواهید در کسب و کارتان به فردی موفق تبدیل شوید باید تمامی جوانب را در نظر داشته باشید. در این مقاله از مقالات تخصصی گروه راه اندازی رستوران سرآشپزان برتر ما به شما راهکار هایی جزیی ولی مهم را آموزش می دهیم تا از طریق آن بتوانید بهتر و شایسته تر از مشتریان رستوران خود پذیرایی نمایید که مطمئنا بعد از مدتی شاهد مزیت های این کار خواهید بود.

به احتمال زیاد شما هم حتی شده برای یک بار این اتفاق را تجربه کرده اید که به فروشگاه یا مجموعه ای مراجعه کرده باشید و پرسنل و کارمندان آن جا با شما برخورد خوب و استقبال کننده ای نکنند. این موضوع یکی از مهم ترین مواردی است که همانطور که می تواند باعث رشد و پیشرفت هر کسب  کاری شود، خواهد توانست باعث نزول آن نیز بشود؛ چرا که به طور مستقیم در ارتباط با دیدگاهی است که عملکرد رستوران شما در ذهن مخاطبان و مشتریان ایجاد می نماید.

مهمانداری و میزبانی گرم و برخوردی شایسته می تواند باعث جذب مشتری بیشتر شود و در نتیجه دریافت سود مالی و اعتبار کاری و محبوبیت نیز بیشتر خواهد شد؛ بنابراین اگر شما صاحب یک رستوران هستید باید بر روی رفتار پرسنل خود سرمایه گذاری کنید، به این معنی که آن ها باید آموزش های مورد نیاز برای این نوع کسب و کار را دیده باشند و بتوانند از مشتریان شما به خوبی میزبانی کنند. آداب میهمانداری فقط شامل برخورد درست با مشتری نمی باشد، بلکه این موضوع مجموعه ای از مواردی است که باید به آن ها توجه شود. در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

مدیر رستوران-مهمان داری رستوران

مهم ترین نکات برای میزبانی حرفه ای از مشتریان در رستوران ها چیست؟

  • ظاهر پرسنل و نحوه ی لباس پوشیدن آن ها

لباس و ظاهر پرسنل رستوران شما علاوه بر تامین زیبایی و افزایش جذابیت بصری، در واقع نوعی احترام گذاشتن به مشتریان می باشد. در چنین محیط هایی که خدمت و یا غذایی خاص قرار است به مخاطب ارائه شود و کیفیت و تمیز بودن محیط برای مخاطب اهمیت دارد، استفاده از لباس های فرم و ظاهری آراسته برای پرسنل و کارمندان رستوران امری ضروری است.

  • نحوه ی سرو و ارائه ی غذا

یکی از موارد مهم در میزبانی از مشتریان این است که پرسنل به این نکته توجه کامل داشته باشند؛ که به اندازه ی اهمیت طعم و نحوه ی طبخ غذا، نحوه ی سرو آن نیز مهم است و مشتریان به هر دو این موضوعات توجه خواهند کرد؛ بنابراین پرسنل بخش آشپزخانه رستوران و افرادی که مسئول ارائه ی غذا به مشتری هستند، باید به این موضوع توجه داشته و با به کار بردن خلاقیت در سرو و تزیین غذا باعث شوند که خدمات ارائه شده بیش از پیش مورد پسند مشتری واقع شود.

  • رعایت آداب و اصول برخورد با مشتری

از جمله دیگر موارد مهم در خصوص مهمانداری رستوران این است که زمینه های لازم برای تامین راحتی و رضایت مشتریان فراهم گردد. در واقع شما از لحظه ی ورود افراد باید به گونه ای برخورد کنید که احساس راحتی داشته باشند و از قرار گرفتن در محیط احساس رضایت کنند. در هنگام سفارش گرفتن و ارائه ی غذا و حتی زمانی که مشتری قصد خارج شدن از رستوران شما را دارد، همچنان میزبانی صحیح باید ادامه داشته و به گونه ای رفتار شود که رضایت و حس خوبی را در ذهن مخاطبانتان ثبت گردد.

3.6/5 - (10 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *