آشپزخانه رستوران

یک رستوران از بخش های مختلفی تشکیل شده که در زمان راه اندازی رستوران ، لازم است طراحی محیطی خاصی با در نظر گرفتن تمامی امکانات ضروری برای هر یک از این بخش ها تعیین گردد. برنامه ریزی، طراحی و چیدمان بخش های مختلف باید ویژگی های به خصوصی را داشته باشند تا بتوانند با کل مجموعه هماهنگی ای لازم را پیدا کنند. یکی از مهم ترین قسمت هایی که در یک رستوان وجود دارد، آشپزخانه می باشد که مهم ترین کار یعنی پخت غذاهای متنوع در آن صورت می گیرد و به عنوان قلب تپنده ی رستوران باید همیشه مورد توجه قرار گیرد تا ضمانت لازم برای ادامه ی فعالیت مفید در این عرصه فراهم شود. گروه سرآشپزان برتر در این مقاله با بیان برخی از نکات و اطلاعات کلیدی، به شما آموزش خواهد داد که چگونه و با استفاده از چه راهکارهایی می توان کیفیت عملکرد بخش آشپزخانه رستوران را افزایش داد و به بهترین شکل نحوه ی کار آن را مدیریت کرده و در نهایت باعث پیشرفت کسب و کارتان شوید.

همان طور که می دانید برای راه اندازی یک کسب و کار باید مراحل مختلفی با موفقیت سپری شوند؛ برای مثال تهیه ی تجهیزات و وسایل، تعیین مکان و فضای متناسب با آن بیزینس، ،استخدام پرسنل و نیروی کار با تجربه، تهیه منو و تعیین غذاهای قابل سرو، دیزاین محیط داخلی و طراحی دکوراسیون رستوران و… شما برای تعیین هر یک از این موارد باید وقت و زمان کافی را اختصاص بدهید و در صورت نیاز از افراد با تجربه و مشاورانی که همانند کارشناسان مجموعه ی سرآشپزان برتر از اطلاعات و تجارب کافی برخوردارند، کمک و راهنمایی بگیرید. حال سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که در راه اندازی آشپزخانه رستوران چه مواردی را نیاز است، رعایت کنید.

ویژگی ها و خصوصیات ایده آل برای آشپزخانه ی یک رستوران چیست؟

  1. امکانات کامل: در قدم اول شما باید برای این کار برنامه ریزی داشته باشید. برنامه ریزی به این معنی است که تعیین کنید چه امکاناتی برای چنین فضایی نیاز است؛ برای مثال انتخاب محیطی مناسب برای آشپزخانه، تجهیزات مربوط به طبخ غذا، تهیه ظروف و لوازمی که برای سرو غذا نیاز هستند، استخدام سرآشپزی ماهر، استخدام پرسنلی حرفه ای و… توجه داشته باشید که مدیریت رستوران یک نوع کار تیمی و گروهی می باشد و چنین بیزینس هایی در صورتی به موفقیت می رسند که تمامی اعضای مجموعه در یک راستا تلاش کرده و با هم هماهنگ باشند؛ بنابراین شما باید همواره بر تمامی بخش های رستوران خود و قلب تپنده ی آن یعنی آشپزخانه نظارت و بررسی کافی داشته باشید و اصلاحات لازم برای بهتر انجام شدن کارها را در نظر بگیرید
  2. سرآشپز حرفه ای: اگر شما انتظار کار حرفه ای و نتیجه ی رضایت بخش را دارید، ابتدا باید مدیر و سرآشپزی با تجربه انتخاب کنید. سرآشپز آشپزخانه باید این توانایی را داشته باشد که غذاهایی جدید و جذاب و مورد پسند مشتریان را تهیه و سرو نماید. علاوه بر این وظیفه ی سرآشپز این است که بر کار سایر افراد آشپزخانه رستوران نظارت داشته باشد و راهنمایی های لازم برای بالاتر بردن کیفیت کار را به آن ها ارائه بدهد.
  3. تجهیزات حرفه ای: سومین نکته این است که شما به عنوان صاحب و مدیریت رستوران باید با سرآشپزتان همفکری نمایید و با توجه به سرمایه ای که در اختیار دارید، تجهیزات مناسب،کارآمد و سالم تهیه نمایید. توجه داشته باشید که خرید تجهیزات به روز و کاربردی نه تنها به سود شماست بلکه باعث می شود که در ادامه ی فعالیتتان کمتر به تعویض آن ها نیاز داشته باشید و باعث می شود که به نتیجه ی قابلی قبولی در طول مدت فعالیت رستوران خود دست یابید.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *