راه اندازی کافی شاپ

با تمام فراز و نشیب هایی که لازم است برای راه اندازی یک شغل و کسب و کار جدید پشت سر گذاشت، انجام برخی از کارها چالش بسیار دوست داشتنی و شیرینی است، مثلا انتخاب نام تجاری مناسب برای آن بیزینس؛ بسیاری از افراد این اقدام را به گزینش یک اسم پر محتوا و زیبا برای فرزند تشبیه کرده اند و واقعا کسب و کار جدید هم برای صاحب آن مشابه یک داشتن یک فرزند جدید است که تمامی فکر و ذکر وی را پر می کند و تمام انگیزه اش چنین خواهد شد که آن را به ثمر و وضعیت مطلوب برساند. انتخاب نام مناسب برای کافی شاپ هم یکی از دغدغه ها و اقدامات بسیار مهم برای کسانی است که در این حرفه مشغول به کار شده اند. در این مقاله، گروه سرآشپزان برتر به ارائه ی نکاتی پرداخته است که بدون شک می توان راهنمای شما عزیزان به جهت تعیین اسمی خوب برای کسب و کارتان باشد.

چرا انتخاب نام تجاری مناسب برای کافی شاپ اهمیت دارد؟

راه اندازی کافی شاپ کار ساده ای نبوده و نیست، نیاز به تحقیق فراوان دارد. نیاز به مشورت و استفاده از تجربیات دیگران دارد تا بتوان به بهترین شکل از بودجه و سرمایه استفاده نمود. برای پیدا کردن یک مکان مناسب و خرید یا اجاره ی آن باید به اندازه ی کافی بررسی کرد و برای تهیه ی تجهیزات لازم نیز همین طور؛ با این همه زحمت، بدون شک انتخاب نام مناسب برای کافی شاپ نیز از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا مخاطبان و مشتریان آن کسب و کار را با یک نام اختصاصی خواهند شناخت و تمامی تلاش ها و هزینه های صرف شده در نهایت از طریق چنین اسمی در ذهن مخاطب ماندگار خواهد شد. این مسئله را می توان در خصوص کافی شاپ ها یا رستوران هایی که برند شده اند، مورد بررسی قرار داد که تنها و تنها یک نام تمامی اعتبار و تلاش چندین ساله ی مدیریت و پرسنل آن مجموعه ها را حفظ می نماید و به دیگران انتقال می دهد. از طریق یک نام تجاری خوب و معتبر است که در ذهن مخاطب ماندگار شده و بر سر زبان ها خواهید بود؛ البته که بخش زیادی از این ماندگاری در صورتی است که مشتریان از خدمات و سرویس دهی شما نیز راضی باشند.

برای نام گذاری کافی شاپ به چه نکاتی توجه نمایید

گروه سر آشپزان برتر بر اساس تحقیقاتی که تا کنون در خصوص حرفه و کسب و کار کافه داری انجام داده، به این نتیجه رسیده است که بسیاری از مشاغل پر رونق و معروف در جهان علاوه بر برخورداری از کیفیت و صلاحیت های لازم در حیطه ی فعالیت خود، از نام های خوب و خاص و غیر تکراری نیز برخوردار هستند. طبیعتا اگر کسب و کاری که راه اندازی کرده اید، متفاوت از سایرین می باشد و قرار است بسیار حرفه ای تر از رقبای خود عمل کنید، یک نام مناسب برای کافی شاپ می تواند بر موفقیت شما تاثیر گذار باشد. از اهمیت این نکته هرچه بگوییم کم گفته ایم و مطمئنیم که شما کارفرمای محترم به میزان زیادی نسبت به ین مسئله آگاه هستید، اما چگونه می توان اسمی زیبا و در عین حال به یاد ماندنی را برای کافه انتخاب کرد و برای این نامگذاری به چه نکاتی باید توجه نمایید؟

  • سعی کنید از عبارات کوتاه تر و تک کلمه ای استفاده نمایید.
  • تا حد امکان به ریشه ی آن کلمه و اینکه به چه زبانی بر می گردد و آیا با سبک و سیاق کافی شاپ شما یا حتی شخصیت خودتان سنخیتی دارد یا خیر، توجه نمایید؛ زیرا این نام باید تداعی کننده ی یک مفهوم مشخص و واضح و شفاف باشد.
  • گاهی از طریق یک واژه می توان پیامی را به مخاطبان و مشتریان رساند و در واقع آن ها را به فکر کردن عمیق تر دعوت کرد، برای مثال کافه شب، کافه فردا و ….
  • برخی از اسامی به یک اتفاق خاص، دوره ی تاریخی، فیلم یا هر مفهوم نوستالژیک یا هیجان انگیز در نزد مخاطبان، اشاره دارند؛ پس الهام گرفتن از واژه ها و اصطلاحات مختلف برای نامگذاری کافی شاپ نیز ایده ی جالبی به نظر می رسد.
  • تا حد امکان از گزینش اسامی تکراری و یا کلیشه ای و همچنین کپی کردن برند و نام تجاری رقبای خود بپرهیزید و سعی کنید که با کلماتی جذاب و محرک، مفهومی جدید را به ذهن مخاطب آورید.
  • در برخی موارد می توان با توجه به محل قرارگیری کافه در منطقه ی جغرافیایی خاص، از نام آن منطقه، کوچه و خیابان استفاده کرد البته در صورتی که این ایده قبلا اجرا نشده باشد و توسط شخص دیگری به ثبت نرسیده باشد.
  • معمولا نام هایی که یک ترکیب بصری را در ذهن مخاطب تداعی می کنند، بیش از دیگران به یاد خواهند ماند؛ زیرا به طور مستقیم بر احساسات آن ها تاثیر می گذارند. منظور از ترکیب بصری مفاهیمی عینی است که افراد از قبل با آن برخورد داشته اند، برای مثال کافه سیب، کافه دریا و …..
1/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *