دریافت انعام از مشتری توسط پرسنل رستوران

تعیین درست رفتار پرسنل و استاندارد بودن نحوه ی کار رستوران ها یکی از عوامل بزرگ در موفقیت کاری یک مجموعه می باشد. اینکه چه رفتاری با مشتری صورت گیرد تا موجب رضایت مندی آن ها شود، همواره یکی از سوالاتی است که صاحبان بیزینس های مشابه در ذهن خود دارند. همان طور که می دانید تامین رضایت مشتریان و مخاطبان، به نوعی می تواند باعث تبلیغ کسب و کار رستوران شود. اگر مشتری با رفتاری حرفه ای و مشتری پسندانه مواجه شود، بدون شک بارها و بار ها به رستوران شما خواهد آمد و حتی کسب و کار شما را به افراد دیگر معرفی خواهد کرد؛ بنابراین دانستن اینکه چگونه با مخاطب خود برخورد کنید، یکی از مهارت هایی است که باید پرسنل مجموعه ی شما از آن بهره مند باشند. در این مقاله سرآشپزان برتر به بررسی یکی از موارد بسیار متداول خواهد پرداخت که اغلب مشتریان از آن شکایت های بسیار دارند.

آیا شما به خدمه ی رستوران انعام می دهید؟

احتمالا شما هم زمانی که به رستوران های مختلف مراجعه کرده اید، با چنین رفتاری مواجه شده اید که پس از سرو غذا و زمانی که قصد خارج شدن از محیط را دارید پرسنل و خدمه ی آن جا از شما تقاضای انعام می کنند، در واقع شما علاوه بر پرداخت هزینه ی غذا و خدماتی که دریافت کرده اید باید مبلغی اضافی را به پرسنل بدهید در حالی که آنان در حال انجام کار روتین و وظیفه ی خود هستند و بابت آن کار نیز از حقوق بهره مند می شوند. آیا پیش آمده که در موقعیتی قرار بگیرید که برخلاف میل درونی خود مبلغی را به آن شخص بدهید؟

در اکثر رستوران ها به دلیل اینکه خدمه نمی توانند با بیان مناسب از مشتری تقاضای انعام کنند، باعث می شوند که مخاطب از چنین حرکتی ناراحت شده و حتی ممکن است دیگر به رستوران شما مراجعه نکند. ضرف نظر از اینکه آیا درخواست انعام از جانب خدمه ی رستوران کار درستی است یا خیر، این سوالی مطرح می شود که پرسنل چگونه و با چه فن بیانی از مشتری درخواست انعام کنند تا از نظر مخاطبان بی احترامی صورت نگیرد؟

تامین رضایت مشتریان از طریق ارائه ی خدمات با کیفیت تر توسط رستوران

زمانی که یک مخاطب به رستوران شما مراجعه می کند، اگر خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید دارای کیفیت بالایی باشند و حس خوشایندی برای مخاطبتان ایجاد شود؛ در این زمان در صورتی که رسنل رستوران شما از مشتری درخواست انعام داشته باشد، بدون شک پذیرفته خواهد شد و با کمال میل تقدیم می گردد؛ زیرا توانسته اید ابتدا زمینه ی مناسبی را برای وی ایجاد کنید و سپس پس از انجام دادن وظایف خود به نحو احسن چنین توجهی را نیز از سمت مشتریان رستوران خود طلب کرده اید.

  • توجه داشته باشید که هرگز به اجبار چنین چیزی را از مشتریانتان نخواهید؛ زیرا این کار حس خوبی را برای آنها ایجاد نمی کند و به نوعی بی احترامی و اجبار تلقی می شود.
  • به یاد داشته باشید که مهم ترین مسئله جلب توجه و تامین رضایت مخاطب است و اگر او از اینکه وقت و هزینه ی خود را در رستوران شما صرف کرده است، راضی باشد بدون شک به صورت خود خواسته و با کمال میل به پرسنل انعام خواهد داد.
  • البته برخی از رستوران ها چنین کاری را به منزله ی حرکتی ناشایست برای اعتبار مجموعه ی خود می دانند و تقاضای انعام از مشتریان ممنوع می باشد اما در صورتی که شما به عنوان مدیریت نسبت به این مسئله حساس نیستید؛ می توانید با استفاده از روش های غیر مستقیم بر روی ذهن مخاطبان خود اثر گذار باشید.
  • حتما شما هم به در کارتان با نوشته های تبلیغاتی ای برخورد کرده اید که بر روی شما تاثیر گذار بوده است؛ بنابراین یکی از راه های مناسب برای دریافت انعام از مشتری رستوران نوشتن یک جمله کوتاه و جالب برای آنان می باشد. این تبلیغ می تواند بر روی فاکتوری که به مخاطب ارائه می دهید، نوشته شود و یا بر روی تابلویی کوچک در رستورانتان قرار داشته باشد، البته در نوشتن این تبلیغ باید نهایت دقت را به کار ببرید و از بیانی مناسب و همچنین رنگ بندی جذابی استفاده کنید که مورد توجه مخاطبانتان قرار گیرد.
1/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *