نکات مهم برای جلوگیری از ورشکستگی فست فود

آیا تا به حال به این نکته اندیشیده اید که چه مواردی باعث می شود یک کسب و کار با شکست مواجه شود و به آن چه که مد نظر داشته است، دست نیابد؟ آیا صرفا داشتن بودجه ی مالی کافی می تواند باعث شود که به بهترین شیوه روند توسعه و پیشرفت را طی کند و هرگز با ورشکستگی مواجه نگردد؟ گروه سر آشپزان برتر در این مقاله به طور اختصاصی در خصوص مواردی صحبت می کند که می توانند به صورت مستقیم بر موفقیت یا عدم موفقیت شما پس از راه اندازی فست فود تاثیر بگذارند؛ پس در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید.

فرض می کنیم که شما دوست محترم، با تکیه بر اطلاعات قبلی خود و همچنین در نظر گرفتن بودجه ی مالی، خرید تجهیزات کافی و بصرفه و تعیین یک مکان مناسب کسب و کار خود را راه اندازی نموده اید و مدتی از فعالیت روزمره ی شما می گذرد، اگر چنین است بگذارید از شما بپرسیم که:

برای تبلیغات فست فود خود چه کرده اید؟

پس از مدتی نیاز خواهید داشت که افراد بیشتری به جز همسایگان و هم محلی ها فست فود شما را بشناسند و از مناطق دیگر و حتی شهر های دیگر تنها برای سپری نمودن لحظاتی در فضایی دلپذیر و تست کردن طعم غذا هایی که ارائه می دهید، به فست فودتان بیایند، خب این افراد چگونه باید شما را بشناسند؛ پس برای معرفی خود به مخاطبان و مشتریان نیازمند روش های جامع تری هستید. آیا از جدید ترین و پر کاربرد ترین روش های تبلیغات برای فست فود خود مطلع شده اید و آن ها را در خصوص کسب و کارتان به کار گرفته اید؟

آیا می دانید مدیریت فست فود به شیوه ی حرفه ای ها، چگونه است؟

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که قطعا دارای اهمیت زیادی می باشد، چگونگی مدیریت خود شما به عنوان صاحب فست فود است. مهم نیست که چه مدتی از فعالیتتان در این زمینه می گذرد اما بدانید که در حساس ترین مرحله ی ممکن قرار دارید؛ زیرا در هر زمان عواملی هستند که می توانند منجر به عدم هماهنگی در اجزای مختلف بیزینس شما شوند و متاسفانه اگر نسبت به آن ها هوشیار نباشید، زمینه ی ورشکستگی فست فود را فراهم کنند. به یاد داشته باشید که شکست خوردن در یک کسب و کار، تنها و تنها به مسائل مالی مربوط نمی شود و گاهی به علت وجود ضعف در مدیریت است که این اتفاق می افتد. از خود بپرسید که به عنوان یک مدیر، چه روش هایی را برای کنترل هزینه های جاری بیزینس خود در نظر گرفته اید؟ چگونه بر روند تهیه ی مواد لازم، پخت، ارائه و سرو و کیفیت غذا ها و نوشیدنی ها نظارت دارید؟ از چه روش ها و شگرد هایی برای مدیریت وظایف و نحوه ی برخورد پرسنل مجموعه ی فست فود استفاده کرده اید؟ چه موارد امنیتی را برای نگهداری و مراقبت از وسایل و تجهیزات و تبعیت از اصول استاندارد این حرفه رعایت نموده اید؟

آیا به عنوان یکی از شعبات فست فود های زنجیره ای بزرگ مشغول به کار هستید؟

اگر کسب و کار شما زیر مجموعه ی یکی از بیزینس های زنجیره ای مطرح است، نگرانی شما از میزان ریسک و احتمال ورشکستگی تا حد زیادی کاهش می یابد، چرا؟ چون بسیاری از مراحل مرتبط با تبلیغات، مشتری مداری و جذب مخاطب از قبل صورت گرفته است و شما به عنوان مدیر باید تمرکز خود را بر ارائه ی خدمات با کیفیت و متناسب با نحوه ی کار سایر شعبات قرار دهید. اگر فست فود شما یکی از شعبات یکی از برند های مطرح در ایران یا جهان است، در واقع شما به تجربه و اعتبار آن برند در نزد مخاطبان تکیه کرده اید و بر اساس برنامه ریزی و نقشه های مالی و کاری مجموعه های بزرگتر از خود پیش می روید، اما این نکته نباید باعث شود که از سایر نکات موثر بر کاهش احتمال ورشکستگی فست فود غافل بمانید. همان طور که گفتیم ارائه دادن خدمات خوب و جذب رضایت مشتریان در محل و منطقه ی قعالیت شما می تواند موجبات موفقیت، توسعه و پیشرفت اقتصادی کسب و کار شما را فراهم نماید.

آیا برای راه اندازی فست فود، با کسی مشارکت کرده اید؟

شراکت مسئله ای عجیب و دور از ذهن نیست اما امروزه نسبت به گذشته، کمتر کسی حاضر است که با شخص دیگری برای راه اندازی یک بیزینس جدید مشارکت کند؛ چون با تغییر شرایط زندگی و پیچیده شدن مسائل مالی این کار بسیار سخت به نظر می رسد اما باز هم پیش می آید که شاهد شراکت های صمیمانه باشیم که چند دوست یا برخی از اعضای خانواده با یکدیگر به فعالیت در یک کسب و کار می پردازند. اگر شما هم برای راه اندازی فست فود خود با کسی شریک شده اید و توانسته اید به وی اعتماد کنید، به شما تبریک می گوییم اما حتما به جهت کاهش ریسک ورشکستگی باید مواردی را مد نظر قرار دهید. مشارکت کردن تنها به معنای سهیم شدن در سرمایه ی اولیه نیست، بلکه پس از اجرای پروژه نیز ادامه می یابد. مشارکت کردن در راه اندازی فست فود یعنی در تمامی امور باید مشترکا حضور و فعالیت داشته باشید و یا صراحتا به تفکیک وظایف بپردازید. مسایل مالی، ریسک ها و تهدید ها، موفقیت ها و مزیت ها همگی بین شما تقسیم می گردد و توانایی مذاکره و بازبینی مسائل پیش آمده به منظور حل مشکلات از مهم ترین مهارت هایی است که دو شریک باید برای ادامه ی فعالیت موثر و موفق فست فود خود از آن ها بهره مند باشند.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *