راه اندازی فست فود

مدل کسب و کار فست فود از نوعی است که غذاها را به طریق خاصی ارائه می دهد ، مثل همبرگر و ساندویچ سرد.شما هم می توانید فست فود خودتان را افتتاح و راه اندازی کنید هم میتوانید امتیاز شعبات فست فودهای دیگر را مثل مک دونالد را بگیرید. حالا چه این امتیاز را بخرید چه نه، برای بیشتر کردن سودتان باید یکسری نکات مختصری را بدانید ،قبل از اینکه بخواهید کسب وکار اصلی خودتان را راه بیاندازید.در زیر ما نکات مهم جهت راهنمایی قبل از راه اندازی فست فود را برای شما آورده ایم.

نکات مهم قبل از افتتاح و راه اندازی فست فود

نوع غذا

قبل از افتتاح و راه اندازی فست فود یا تصمیم گیری راجع به انتخاب نمایندگی از شرکت های دیگر ، باید نوع غذایی که می خواهید سرو کنید را در نظر بگیرید.اگرچه که فست فودها قبلا همه همبرگر سرو میکردند ، شما نباید خودتان را به این گزینه ها محدود کنید . برای مثال ، سابوی ساندویچ های سرد تازه با سبزیجات  و نان سروم یکند. پاندا اکسپرس فست فودهای چینی ارائه می دهد . بدون در نظر گرفتن اینکه شما نمایندگی هستید یانه ، گزینه های غذایی که میخواهید در فست فودتان سرو کنید را ابتدا در نظر بگیرید.

حق امتیاز

این نکته که می خواهید فست فود خودتان را راه اندازی کنید یا نمایندگی اخذ نمایید را در نظر بگیرید. قبل از افتتاح فست فود یکی از چیزهایی که باید مد نظر قرار بدهید سرمایه تان است. :گاهی اوقات حق امتیاز یک برند مشخص ممکن است که سرمایه زیادی را بخواهد نسبت به وقتی که بخواهید یک رستوران شخصی افتتاح کنید،ولی اگر آن برند غذایی مشهور باشد بازگشت سرمایه تان بیشتر است.عموما افتتاح فست فود شخصی خودتان سرمایه کمتری لازم دارد، ولی ریسک اینکه مشتری از غذای شما خوشش نیاید زیادتر از وقتی است که شما یک شعبه مک دونالد بخواهید بزنید. علاوه بر این اگر شما دستور غذایی خاصی دارید نمی توانید وقتی شعبه جای دیگری رامی زنید آن غذا را سرو کنید چون آن نمایندگی به شما میگوید که چه بفروشید نه چیزی که خودتان دوست دارید.

موقعیت مکانی

موقعیت مکانی فست فودتان را در نظر داشته باشید . جا از مهمترین عواملی است که قبل از افتتاح و راه اندازی فست فود باید در مورد آن تصمیم گیری کنید چون مشخص می کند که چند تا مشتری خواهید داشت. اگر موقعیت مکانی فست فود جایی باشد که دیده نشود یا ترافیک کم باشد ، به احتمال زیاد موفق نخواهید شد . صاحبان فست فود معمولا رستوران خود را در شاهراه ها ، بازارها ، مراکزخرید ، خیابان های تجاری و نزدیک بقیه فست فودها باز می کنند . مراکز خرید ، دانشگاه ها ، دانشکده ها هم خوب هستند.

سرمایه

ببینید چقدر سرمایه برای افتتاح یک فست فود لازم دارید و چطور می توانید این سرمایه را زیاد کنید . می توانید درخواست وام و کمک مالی کنید. بهترین ابزار برای بالا بردن سرمایه این است که یک طرح کسب و کار داشته باشید تا به سرمایه گذار بالقوه نشان بدهید .طرح کسب و کار شما باید حاوی این اطلاعات باشدکه آیا شما امتیاز جایی را می خرید یا فست فود شخصی خودتان را افتتاح می کنید. اگر میخواهید حق امتیاز جایی را بگیرید حتما باید در طرح کسب و کارتان آن برند مشخص را لحاظ کنید، بازگشت سرمایه ،مزایا و سود و هزینه ها .در طرح کسب و کارتان نشان بدهید فرق شما با بقیه فست فودها چیست وچه سودی را انتظار دارید دریافت کنید.

کد بهداشت

تمامی قوانینی که باید ازآن پیروی کنید را قبل از راه اندازی فست فود در نظر بگیرید.هر کشوری قوانین خاص، مجوزها و گواهی های خودش را دارد . قوانین و مجوزهایی که در کشور ما باید کسب بشود را مشخص کنید،چه سازمانی مسئول است و چه گواهی هایی برای افتتاح تجارتتان نیاز دارید .

منبع: http://smallbusiness.chron.com/things-consider-before-opening-fast-food-restaurant-17437.html

 

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *