منوی رستوران

منوی رستورات شمابه نوعی باید ابتکاری باشد

یک منوی ایده آل رستوران باید غذاهای منحصر به فرد و غذاهای مورد علاقه مردم را ارئه بدهد. برای مثال برگر را در نظر بگیرید،می توانید آن را به صورت کلاسیک  یا ساده همراه با پنیر ارائه دهید.یا می توانید آن را خیلی خاص حاضر کنید، یک جوری که به تم رستورانتان بیاید.یا می توانید روی آن اووکادو له شده و پیاز خرد شده و فلفل تند و چاشنی بریزید.

منوی رستوران شما باید متنوع باشد

این به این معناست که  هیچ قلمی  در منو نباید تنها باشد.مثلا اگر شما ساندویچ خرچنگ دارید ،در منوهای دیگر  هم خرچنگ داشته باشید.چون اینجوری اگر کسی ساندویچ خرچنگ نخواهد سفارش بدهد، گوشت خرچنگتان فاسد می شود و باید دور بریزیدش

منوی رستوران شما باید قیمت درستی داشته باشد

برای اینکه سود دهیتان بیشتر بشود و قیمت ها متعادل تر باشد،باید هزینه هر قلم در منو درآورده بشود .مواد غذایی گران مثل همان خرچنگ باعث می شودمنو گران بشود.این به این معنا نیست که شما باید یک غذای ارزان سفارش بدهید بلکه هنگام ایجاد  منو باید به این قضیه از این جهت بنگرید که چطور غذای گران و ارزان را با هم ترکیب کنید تا سود دهیتان بالاتر برود.

اقلام منوی رستوران شما باید به راحتی آماده بشود

هیچ چیز در آشپزخانه رستوران تداخل پیدا نمی کند به جز اینکه در زمان شلوغی ، منوبخواهد دیر حاضر بشود ، اقلام منو مثل (سرخ کردنی ها ) یا اقلام گرم کردنی ( مثل پاستای نیم پز شده )همگی باید سریع حاضر بشوند.

منوی رستوران باید راحت خوانده بشود

فونت منو و متون زیاد در آن خواندن رابرای مشتری سخت می کند. طراحی منو را ساده درنظر بگیرید و از اصطلاحات آشپزی درآن زیاد استفاده نکنید.

سایز منوی رستوران باید قابل کنترل باشد

ازاینکه بخواهید اقلام بسیار مختلفی راارائه بدهید بپرهیزید،مگرنه مجبور آخر شب غذاها را دور بریزید. باید ببینید که آشپزخانه رستوران توانایی درست کردن چه چیزی را دارد.مثلا آیا جا برای ارائه مواد سرخ کردنی،سالاد ،سوپ  کافی است.

باید بدانید که چه زمانی منو رستوران را به روز رسانی کنید

برای کنترل هزینه های مواد غذایی و بقیه هزینه های رستوران شما باید حداقل یکباردر سال ،منوی رستوران خود را را به روز رسانی کنید.این به این معنا نیست که از اول منو بنویسید بلکه به این معنا که قیمت ها را بررسی کنید و غذاهایی که سفارش داده نمی شوند راحذف کنید.

باید بدانید در منوی رستوران چه چیزی را به کار نبرید

مثلا نمی خواهد خیلی توضیح بدهید . این موضوع را به خاطر داشته باشید منوی رستوران شما حکم سفارتخانه ی رستوران را دارد ،و شما باید بهترین غذاها را ارائه بدهید

باید بدانید چه زمانی منو خاص ارائه بدهید

مثلا در تعطیلات یا روز مادر یا ولنتاین،منوی سلف سرویس ویژه ارائه بدهید . یک منوی سلف سرویس اقلام را محدود می کندو برای آشپزخانه راحت تر است که چند نوع غذا رافقط بخواهد ارائه بدهد.

همچنین شما عزیزان می توانید جهت راه اندازی رستوران از صفر تا صد با گروه فوق تخصصی سرآشپزان برتر در تماس باشید

منبع: https://www.thebalance.com/about-restaurant-menus-2888577

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *