قهوه

قهوه دوست دارید؟ حدس بزنید چی –آن هم شما را دوست دارد . دو مطالعه جدید بیان کرده که قهوه عمر انسان را بیشتر می کند – و ریسک مردن به خاطر عوامل مختلف دیگر را کم می کند.

یک مطالعه علمی که در سالنامه پزشکی منتشر شد ، به ارتباط بین مصرف قهوه و مرگ و میر در ده کشور اروپایی پرداخت .محققان ، به رهبری مارک گونتر که به مطالعه مسری بودن سرطان ها و اجتناب از آن در دانشکده بهداشت لندن پرداخته 521330 نفر را در تحقیقات سرطان و تغذیه موردبررسی قرار داده ، این بزرگترین مطالعه راجع به مصرف قهوه و میزان مرگ ومیر درطول تاریخ است.

به این موضوع پی بردند که افرادی که بیشتر قهوه می خورند(3 فنجان یا بیشتر) نرخ مرگ ومیرشان نسبت به افرادی که قهوه نمی خورند و به یک علت مشترک میمیرند، کمتراست.این مطالعه نشان داد که  که مصرف قهوه باعث کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های گوارشی در مردان و زنان و همچنین بیماری های گردش خون و مغز و اعصاب در زنان می شود (هرچند که در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان تخمدان قرار دارد).

آیا واقعا مصرف قهوه باعث افزایش طول عمر می شود؟

مطالعه دیگری که توسط مؤسسه ملی سرطان انجام شده ودر همین مجله منتشر شده ، ارتباط بین قهوه و مرگ و میر را جمعیت سیاه پوستان ،بومی های هاوایی،آمریکایی ها ، ژاپنی ها در میان 185855 نفر بین سن 45 تا 75 سالگی انجام داد و نتایج مرگ و میرشان را به یک علت خاص بین سالهای 1993 و 2012 نشان داد.

نتایج حاکی از آن بود،کسانی که قهوه بدون کافئین و قهوه با کافئین خورده بودند مرگ و میرشان به طورکلی از کسان دیگر کمتر بود

حتی کسانیکه قهوه خور بودند ریسک مرگشان به خاطر بیماری های قلبی، سرطان، بیماری های ریوی، سکته ،دیابت،بیماری های کلیوی، نسبت به کسانی که قهوه نمی خوردند کمتر بود

منبع: http://blog.foodnetwork.com/fn-dish/2017/07/science-says-coffee-may-help-you-live-longer/

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *