سرآشپز رستوران و فست فود

از دیدگاه مشتریان، نوع غذا و کیفیت آن مهم ترین و اصلی ترین عاملی است که باعث برند شدن یک رستوران یا فست فود خواهد شد. در اصل هدف از راه اندازی چنین مشاغلی نیز ارائه و تامین غذای مورد نیاز برای مردم می باشد و اگر این کار در نهایت دقت، سلامت و کیفیت و به درستی انجام پذیرد، به میزان قابل توجهی به هدف نهایی یعنی کسب درآمد و سود بالا نزدیک خواهید شد. اگر شما نیز صاحب چنین کسب و کاری هستند مطالعه ی ادامه ی این مقاله از سایت مجموعه ی سرآشپزان برتر برایتان مفید خواهد بود؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

برای اینکه در رستوران یا فست فود خود غذاهایی خوش مزه و بی نظیر سرو کنید، قطعا نیاز دارید که از سرآشپزان حرفه ای و با تجربه کمک بگیرید؛ بنابراین در زمان راه اندازی فست فود یا رستوران یکی از دغدغه های شما پیدا کردن سرآشپزی آموزش دیده و قابل اطمینان می باشد. بههر میزان که به سایر عوامل همانند دکوراسیون داخلی، ویژگی های خاص، تبلیغات، تخفیفات و … توجه نمایید اگر غذایی که ارائه می دهید برای مشتریان رضایت بخش نباشد، نمی توانید آن گونه که باید با موفقیت در این راه ادامه دهید؛ پس انتخاب سرآشپز خوب اولین قدم برای برند شدن بیزینس شما می باشد. دقت داشته باشید که سرآشپز وظایف مختلفی را در بخش آشپزخانه ی رستوران یا فست فود شما دارد که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

وظایف سرآشپز رستوران و فست فود از دیدگاه مجموعه ی سرآشپزان برتر

  • بخش آشپزخانه قلب رستوران یا فست فود شما است و طبیعتا افراد مختلفی در این بخش فعالیت دارند که هر یک کارای مختلفی را انجام می دهند و یکی از مهم ترین وظایف سرآشپز، مدیریت و هماهنگی افرادی است که در بخش آشپزخانه کار می کنند؛ بنابراین اولین ویژگی یک سرآشپز حرفه ای این است که نظم و هماهنگی را در کار خود رعایت کند و بتواند به خوبی شرایط کاری خود و تیم کاری را مدیریت و کنترل نماید.
  • دومین ویژگی یک سرآشپز حرفه ای رستوران یا فست فود این است که با استفاده از آموزش هایی که از قبل دیده است بتواند بهترین و متنوع ترین غذاها را سرو کند.( البته با توجه به نوع و سبک رستوران شما که ایرانی است یا فرنگی ) این موضوع یکی دیگر از عوامل اصلی موفقیت کسب و کارتان خواهد بود زیرا؛ مشتریان به دنبال کیفیت و تازگی و خوشمزه ای و تناسب غذاهایی هستند که در هیچ رستوران دیگری پیدا نکنند و این وظیفه ی سرآشپز رستوران یا فست فود می باشد که با تهیه دستور طبخ و شیوه های جدید بتواند غذایی مناسب به مشتریانتان ارائه بدهد.
  • سومین ویژگی مهم این است که این شخص کاملا توانایی کار تیمی و گروهی را داشته و از ان دسته افرادی نباشدکه دوست دارند که کارها را به تنهایی انجام بدهند و توانایی انجام کار گروهی را ندارند ولی توجه باشید که در محیط هایی مانند رستوران به دلیل تعداد سفارشات بالا و مشتریان زیاد انجام تمامی کار ها توسط یک نفر غیر ممکن است و رسیدن به نتیجه ی قابل قبول بود نیازمند کار گروهی مجموعه ای از افراد است. سرآشپز رستوران یا فست فود شما باید توانایی بالایی در انجام کارها به این شکل داشته باشد و بتواند با رفتار و نحوه ی برخورد سایر افرادی را که در آشپزخانه ی کار می کنند، به کار گروهی مفید و هماهنگ تشویق نماید.
  • چهارمین ویژگی فردی که در این سمت فعال خواهد بود، این است که بتواند در هر شرایطی تا حد امکان کار خودش را به درستی انجام بدهد. در بعضی مواقع ممکن است به دلایلی مثل مواد اولیه ی نا مناسب، عدم وجود شرایط ایده آل برای طبخ و سرو غذا، کمبود وقت و ….. نتوان در آرامش و هماند همیشه آشپزی کرد؛ بنابراین یک سرآشپز حرفه ای فست فود یا رستوران باید مجهز به استراژی و تجربه ای باشد که در چنین مواقعی از آن بهره ببرد.

اگر شما به عنوان مدیر رستوران یا فست فود به دنبال موفق شدن در کسب و کارتان، پیشرفت و دستیابی به سود بالا هستید، حتما باید پس از راه اندازی رستوران یا فست فود خود پرسنلی و نیروی کار با سابقه و حرفه ای برای اداره ی بخش های مختلف انتخاب نمایید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *