طراحی یا دیزاین غذا

برخورداری از سلامتی جسمی و روحی، اندام ایده آل و کاهش دادن ریسک ابتلا به بیماری های مختلف از جمله خواسته های افراد زیادی در جامعه ی ما می باشند، اما تا چه حد به عواملی که منجر به دستیابی به این اهداف می شوند، توجه شده است؟

بسیاری از افراد به دلیل اینکه می خواهند به اندام ایده آل خودشان برسند، همواره رژیم های غذایی به خصوصی را رعایت می کنند. این افراد نمی تواند همانند دیگران تمامی غذاها و مواد غذایی را میل کنند و با توجه به دستوراتی که مشاوران تغذیه در اختیار آن ها قرار داده اند، غذای روزانه ی خودشان را تهیه می کنند؛ بنابراین در اکثر موارد نمی توانند به رستوران و فست فود های مختلف مراجعه کرده و هر غذایی که دوست دارند را سفارش بدهند.

البته توجه داشته باشید که این محدودیت صرفا به این خاطر نیست که این اشخاص باید مطابق با رژیم خاصی تغذیه کنند، بلکه چنین محدودیتی از آن جایی پدید می آید که در رستوران ها معمولا غذاها با حجم و کالری و چربی بیشتری ارائه می شوند؛ بنابراین رعایت رژیم غذایی سالم یکی از نیازها و حقوق اولیه ی مشتریان و مخاطبان خواهد بود؛ زیرا سلامت و کیفیت غذاهایی که به آن ها ارائه می دهید، یکی از مهم ترین عوامل در جذب اطمینان و اعتماد مشتری است و با افزایش دادن این ویژگی ها می توانید افراد زیادی را به رستوران یا فست فود خودتان جذب کنید. حال سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که چه مواد غذایی و چه نوع رژیم غذایی بهتر است در این کسب و کار مورد توجه واقع شود تا غذایی سالم تر و متناسب با خواسته ی مشتریان به آن ها ارائه گردد. در ادامه ی این مقاله، مجموعه راه اندازی رستوران و فست فود سرآشپزان برتر به این سوال پاسخ خواهد داد و شما را با انواع مواد غذایی سالم آشنا خواهد کرد.

همان طور که می دانید مصرف مواد غذایی گیاهی و طبیعی برای افرادی که دارای رژیم غذایی هستند، بسیار مناسب می باشد و می توانند جایگزین خوبی برای تامین مواد معدنی و پروتئین به جای گوشت بشوند؛ برای مثال سویا یک منبع غنی از پروتئین می باشد و برای سلامت بدن شما بسیار مفید است.

استفاده و جایگزین کردن چنین موادی در تهیه ی غذای رستوران شما می تواند باعث شود که رستوران شما شناخته تر شده و افرادی که دارای رژیم غذایی هستند که کسب و کار شما استقبال کنند که البته تعداد چنین افرادی نیز بسیار زیاد است؛ پس بدون شک مشتریان و مخاطبان زیادی خواهید داشت که از ایده های شما در خصوص طبخ و ارائه ی غذاهای سالم استقبال خواهند کرد زیرا برایشان مهم است غذایی که می خورند، از چه موادی با چه کیفیت و میزان کالری و چربی تشکیل شده است و صرفا جذب ظاهر غذا و خوشمزگی یا هوس انگیز بودن آن نمی شوند. شما به عنوان مدیریت رستوران یا فست فود با مشورت کامل با سر آشپز، برای اینکه بتوانید نیاز مشتریانتان را برطرف کنید، باید بررسی و تحقیقات کافی انجام دهید و در تهیه ی غذا ها از مواد جایگزین گیاهی و موادی که مصرف آن ها باعث ایجاد چربی و اضافه وزن در افراد نمی شود، استفاده کنید.

راه اندازی رستوران برای گیاهخواران

ویژگی های یک رژیم غذایی مناسب و قابل استفاده برای رستوران و فست فود ها چیست؟

1.اولین موردی که برای بدن انسان بسیار مضر است، مصرف بیش از حد چربی می باشد که باعث ایجاد بیماری های مختلفی خواهد شد؛ بنابراین شما یا باید شیوه ی طبخ غذا را تغییر بدهید و یا میزان چربی موجود در وعده غذایی که به مشتریان عرضه می کنید را کنترل نمایید. استفاده از مواد طبیعی، پروتئین و روغن های گیاهی، کنترل میزان کالری و کلسترول در هر حجم غذایی از جمله مواردی هستند که باید در هر رستوران یا فست فودی مورد توجه قرار گیرند. رژیم غذایی سالم باید غنی از مواد معدنی و ویتامین ها باشد و از میزان کلسترول کمی برخوردار باشد.

2.دومین پارامتری که باعث افزایش وزن می شود و برای سلامت بدن مفید نمی باشد، مواد قندی هستند که به وفور در کافی شاپ ها مورد استفاده قرار می گیرند. توجه داشته باشید که در هنگام تهیه ی سفارش مشتریان خود، میزان قند موجود را بررسی و کنترل نمایید. قند ها در مواد غذایی بسیاری موجود هستند که یکی از عوامل اضافه وزن در بسیاری از افراد این عامل می باشد؛ بنابراین با کنترل قند موجود در غذاها و خوراکی ها می توانید به عنوان مدیریت کافی شاپ و صاحب کسب و کارهای مرتبط با تغذیه، به مشتریان خود آگاهی دهید و به آن ها کمک نمایید که از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنند.

3.سومین پارامتر توجه به حجم غذای مصرفی می باشد، به خصوص در فست فود ها به میزان زیادی مشاهده می شود که خوراکی های پر کالری را به همراه ظرف بزرگی از سیب زمینی سرخ شده سرو می کنند، آیا به جز فروش بیشتر و سودآوری اقتصادی بر اساس آنچه به عنوان ترجیح و انتخاب مشتری متداول شده است، توجه به نکاتی که کاهش دهنده ی ریسک ابتلا به اضافه وزن است اهمیت ندارد؟به این مسئله بیشتر بیندیشید.

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *