منوی رستوران

پس از راه اندازی رستوران یکی از مهم ترین مسائلی که ذهن شما را به خود مشغول می کند، منوی غذایی است. قطعا شما نمی خواهید که از یک منوی ساده و تکراری که در معمولی ترین رستوران های شهر نیز به چشم می خورد، استفاده کنید بلکه می خواهید متفاوت از دیگران باشید. این تمایز از سایر رقبا و کسانی که در کسب و کاری مشابه با شما فعال هستند؛ باید در تک تک موارد مرتبط با رستوران به چشم بخورد حتی در منوی غذایی؛ پس بهتر است که برای آن به اندازه ی کافی وقت بگذارید. فرض کنید که به بهترین شیوه و با استفاده از بهترین و جدیدترین تکنیک ها، متریال ها و ایده ها راه اندازی رستوران ایده آل خود را انجام دادید. مشتری در بدو ورود متوجه ی دکوراسیون زیبا و محیط داخلی جذاب خواهد شد و در نهایت نوبت به سفارش دادن غذا می رسد؛ پس در اینجاست که منو اهمیت می یابد و به اصطلاح به اصل مطلب می رسید.

یک نکته: منوی غذایی ابزاری برای شروع آشنایی و ارتباط مشتری با ماهیت رستوران شماست؛ پس باید به گونه ای باشد که موجب تشویق مشتری به سفارش دادن و انتخاب غذاهای مختلف شود، به گونه ای که در نهایت سود آوری اقتصادی برایتان داشته باشد. اینکه چه غذاهایی را سرو خواهید کرد یک مسئله ی مهم است ولی چیدمان منو نیز بسیار مهم می باشد؛ بنابراین نتیجه می گیریم که تعیین منوی غذایی رستوران به هیچ وجه در حاشیه قرار ندارد و شما به عنوان صاحب این کسب و کار، باید به صورت اصولی آن را مدیریت نمایید.

یک نکته ی مهم در چیدمان منو این است که شما بتوانید آن گزینه هایی که برایتان سود بیشتری دارند،( غذاهای خاص تر و گران تر ) را در بخشی از منو قرار دهید که در نگاه اول، مشتری متوجه ی آن ها شده و توجه اش جلب شود. دقت داشته باشید که در تمامی کسب و کار ها این اصل مهم وجود دارد که برترین و با کیفیت ترین یا خاص ترین گزینه ی قابل خرید توسط مشتری باید در معرض دید وی قرار داده شود.

اصول چیدمان منوی غذایی رستوران ها از دیدگاه گروه سر آشپزان برتر

  • در این زمینه توجه به نکات روانشناسی و تحلیل احساس ها بسیار مهم می باشد. باید به این موضوع توجه کنید که چه گزینه ای چه تاثیری روی مخاطب می گذارد؛ برای مثال محبوب ترین غذا ها را شناسایی کنید. بهترین و خوشمزه ترین غذایی که در رستوران شما طبخ می شود را تعیین کنید. اگر غذاهای سنتی هم ارائه می دهید، آن ها را مد نظر داشته باشید.
  • اگر در رستوران شما غذاهای گیاهی فاقد فرآورده های گوشتی نیز طبخ می شود، یک بخش ویژه در منوی غذایی برای آن ها در نظر بگیرید.
  • با توجه به منطقه ای که کسب و کار شما در آن واقع شده است و سطح اقتصادی مردم در آن محل، اگر فکر می کنید که توجه ویژه ای به قیمت ها خواهند داش؛ت حتما در کنار هر غذا قیمت آن را ذکر کنید و حتی می توانید یک دسته بندی داشته باشید؛ برای مثال غذاهای متداول تری را که سفارش بیشتری از آن دارید و دارای قیمت مناسب تری هستند، در یک قسمت مشخص و اصلی تر از منوی غذایی رستوران خود قرار دهید.
  • از عنوان های جذاب استفاده کنید، توجه به محتوا و کلماتی که در منو به کار می برید به سود شما خواهد بود.
  • اگر برخی از غذاها به صورت رایگان و یا دارای تخفیف ویژه ای هستند، منو را به نحوی چیدمان کنید که چنین ویژگی ای کاملا در معرض دید مشتری باشد.
  • یک نکته ی بسیار مهم در خصوص طراحی منو غذایی رستوران؛ توجه به رنگ ها و طرح ها، و نحوه ی چیدمان بخش های مختلف منو می باشد که با رعایت کردن آن مهر تاییدی بر آگاهی و حرفه ای بودن خود در این زمینه زده اید.
5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *